Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Mamak Metrosu Temel Atma Töreni’nde
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Mamak Metrosu’nun Temel Atma Töreni’ne katıldı.
Konuşmasında İBB’ye yönelik soruşturmaları eleştiren Yavaş, “Biz hak hukuk adalet istiyoruz. Belediye başkanlarımız tutuklanıyor engel olmak için. Biz diyoruz ki, ‘Biz yargılamayın demiyoruz, dokunulmazlığımız da yok zaten. Yargılayın ama tutuksuz yargılayın tutukluluk istisnadır.’ Normalde delilden sanığa gidilir. Öyle yapılmıyor. Önce insanlar tutuklanıyor, şöyle bir ifade verirsen serbest kalırsın deniyor. Böyle bir ifadenin geçerliliği tartışmalıdır” şeklinde konuştu.
Yavaş ayrıca, Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hakan Bahçetepe’nin tutuklanmasının ardından belediye meclisinde yapılan seçimle, belediyenin AKP’ye geçmesine de tepki gösterdi. AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın muhalif partilerin desteklemesi üzerine İBB’den ayrıldığını hatırlatan Yavaş, “Meclisteki çoğunlukla seçimde alamadıkları belediyeyi ele geçirdiler. Sayın Erdoğan, İBB’den ayrıldığında meclis üyeleri azınlıktaydı ancak diğer partiler onları destekledi. Ancak onlar Gaziosmanpaşa’da tam tersini yaptı. Kendileri seçim kazanmış gibi selfie çektirerek onu kutluyorlar. Bunun demokraside yeri nedir?” ifadelerini kullandı.
Metro Eleştirilerine Yanıt
Yavaş, kendisine yönelik metro eleştirilerine ise şu şekilde yanıt verdi:
“Ankara’mızın doğu aksında, yıllardır metro ağına dahil edilmeyi bekleyen mahallelerimiz için yepyeni bir hat inşa ediyoruz. Dikimevi–Natoyolu Metro Hattı, tamamı yer altından geçecek ve 7,46 kilometre uzunluğunda olacak. Bu hat üzerinde 8 istasyonumuz yer alacak.
İlk ihalemizi 15 Ocak 2024’te yaptık. Ancak gelen teklifler beklenenden yüksekti. En düşük teklif 575 milyon Euro’nun üzerindeydi bu yüzden ihaleyi iptal ettik. Yeniden ihaleye çıktığımızda ise 387 milyon 850 bin Euro eşdeğerinde daha düşük bir teklif aldık. Ciddi oranda tasarruf sağlandı.
Bizi metro yapmamakla eleştiriyorlar ama biz göreve geldiğimizden bu yana tam 6 milyar liralık borç ödedik. Bu da 45 kilometre uzunluğunda bir metro hattına denk geliyor.
Göreve başladığımızda, Ankara’da yatırım programına alınmış, onaylı tek bir metro projesi bile yoktu.
Yeni metro hattı yapabilmek için önce güzergâh belirlenmesi, ardından etüt ve fizibilite çalışmalarının yapılması gerekiyordu. Ancak bu süreç beklediğimizden daha zor oldu. 1994-2018 arasında Ankara genelinde 169 adet köprü, tünel ve köprülü kavşak inşa edildi. Bu yapılar, planlanabilecek metro koridorlarını kapatmıştı.
Şu anda Mamak metrosunun temelini atacağız ve onaylanmış diğer 4 metro projesini de paylaşmak istiyorum. M5 Kızılay–Dikmen Metro Hattı, M2 Hattı Koru–Yaşamkent ve Koru–Bağlıca Uzatma Projesi, M4 Hattı Şehitler–Forum Uzatma Projesi, M6 Bağlantı Hattı (M2 Çayyolu–M3 Sincan Arası)
Yenikent’ten İncek’e, Sincan’dan Gölbaşı’na kadar 13 farklı noktada yeni köprülü kavşak ve yol genişletme projelerini hayata geçiriyoruz.
EGO Genel Müdürlüğü bünyesinde metro ring hatlarını çoğaltıyor, “ücretsiz aktarma” uygulamasına geçiyoruz. Metrodan otobüse ya da otobüsten metroya yapılan ilk aktarmalar, “ücretsiz” olacak. Uygulama, 1 Temmuz itibarıyla başlıyor.
Herkese adil, erişilebilir ve çağdaş ulaşımı sağlamak için gece gündüz çalışıyoruz. Daha yaşanabilir bir Ankara için hep birlikte çalışmaya devam edeceğiz.”